Yleisölle

Arvoisa rallikansa,

Hong Kong -Hankiralli ajetaan viime vuosien tapaan Länsi-Uusimaalaisilla teillä. Legendaarinen Hankis on tänä vuonna AKK:n Etelä-Suomen alueen aluemestaruusosakilpailu yleiselle sekä A- ja B-junioriluokille. Rallin kokonaispituus on noin 100 km, sisältäen 4 erikoiskoetta, joiden yhteispituus on noin 28 km.

Järjestyksessään 46. Hankiralli starttaa Nummelan Hong Kong'in pihalta lauantaina
18.2.2006 kello 12.01. Kilpailukeskuksena toimii Nummelanharjun koulu, Vesikansantie 17, 03100 NUMMELA.

Kilpailukeskuksessa on kahvio sekä mahdollisuus ostaa lämpimiä ruoka-annoksia ja kuumia makkaroita. Tervetuloa!

Rallin VIP- ja 0-autot:

 

 

VIP-auto: 

Freddy Eklund, Ford Escort BDA (F)

000: 

Juha Laaksonen-Tuula Tila

00: 

Mika Rönnberg - Ilpo Suorela

0: 

Ari Kirvesmäki - Pentti Vihavainen

RALLIPAKETIT
Hankirallin erikoiskokeita seuraamaan aikova katsoja voi ostaa itselleen rallipaketin tuntia ennen kilpailun lähtöä hintaan 5 €. Rallipaketti sisältää mm. reittikartan, lähtöluettelon, Hankiralli-tarran ja ratamestarin vinkit parhaiksi katselupaikoiksi. Reittikartassa on mainittu myös erikoiskokeiden sulkuajat sekä ensimmäisten autojen lähtöajat erikoiskokeittain. Rallipaketteja saa seuraavista myyntipisteistä:

Hankirallin kilpailukeskus (Nummelanharjun koulu)
Hong Kong Nummela
Neste Nummela
Esso Saukkola
Neste Pusula

Rallipakettien myynti alkaa siis lauantaina 18.2.2006 klo 11.01.

HONG KONG HANKIRALLI 2006 - RATAMESTARIN KERTOMAA

(teksti on lyhennelmä rallipaketin sisältämästä Ratamestarin vinkit-osiosta)

Tämänkertainen Hankiralli ajetaan neljän EK:n aluerallina. Koko reitillä on mittaa n. 120 km ja EK:den yhteispituus 28,8 km. Kilpailukaluston ainoa huoltopaikka on järjestetty Pusulan taajamaan, sinne on varattu yleisöllekin paikoitustilaa ja tietenkin grillipalvelut. Viimeisellä siirtymällä (EK 4 - Maali) on pari kilometriä huoltovapaata aluetta, jos autot tarvitsevat ”saattohoitoa” tai piikkipyörät otetaan alta pois. Siirtymä maaliin, Nummelanharjun koululle on melko pitkä. Reitillä käytetään ”rallin turvatie”-opasmerkkejä . Katsojia pyydetään kunnioittamaan järjestäjän merkintöjä ja jättämään ko. tiet liikenteelle avoimeksi.

EK 1: Kilpailu aloitetaan nopealla valtiontie-EK:lla. Parhaat katselupaikat löytyvät EK:n puolivälistä.

EK 2:  Alkuosa on kapeaa yksityistietä, jossa pieniinkään virheisiin ei ole varaa, penkat ovat melko olemattomat. EK:n loppuosa on vauhdikasta, leveää kylätietä.

EK 3: Kilpailijoiden mieleen on varmasti EK 3. Se on nopea valtiontie-kylätie yhdistelmä ja mutkia sekä korkeuseroja löytyy. Hieno EK. Myös kilometri ennen maalia on yllättävä mutkayhdistelmä.

EK 4: Loppuveto tapahtuu hyväkuntoisella valtiontie/kylätie yhdistelmällä. Vaikka pituutta on vain 5 km on vielä mahdollisuus parantaa sijoitusta, eroja syntyy pelimiesten eduksi.

Ratamestari Vuorisen Rauski

KILPAILUNJOHTAJAN TERVEHDYS

Hyvät autourheilun ystävät,

Hankirallin historian toinen puolivuosisata käynnistyy nyt ajettavalla Hong Kong-Hankirallilla. Ajat, autot, järjestelyt ja me ihmiset olemme muuttuneet. Autot ovat kehittyneet nopeammiksi sekä turvallisemmiksi ja nopeudet ovat kasvaneet. Liikenne teillämme on moninkertaistunut ja asukastiheys teiden varsilla kasvanut. Kaikki tämä luo kovan haasteen kilpailun järjestäjille ja siksipä siitä ei selvitä vain järjestävän seuran voimin, vaan tarvitsemme muiden seurojen ja yhdistysten avun ja tuen. Kymmet tai jopa sadat ihmiset ovat tehneet jo työtä ennen kisaa ja kisan aikanakin meitä on satoja töissä. Haluankin lausua mitä parhaimmat kiitokset teille kaikille jotka omaa vapaa-aikaanne säästämättä olette mukana rakentamassa tästä hienoa rallitapahtumaa. Kiitos myös niille jotka ovat luovuttaneet tiestönsä käyttöömme.

Hyvät kilpailun osanottajat,

On mukavaa että teitä ilmoittautui näin runsaslukuisesti tähän kisaan. Näin syntyy aito mittelö paremmuudesta. Toivon teille mukavaa ja turvallista ajonautintoa nyt ajettavlla reitillä.

Pyyntö katsojille

Varatkaa riittävästi aikaa saapua sopivalle katselualueelle. Noudattakaa EK:n hoito- henkilöiden ohjeita ja kehoituksia. Älä mene kielletylle katselualueelle. Muista kunnioittaa maanomistajan pihapiiriä, äläkä vahingoita heidän omaisuuttaan. Vaateta itsesi tilanteen mukaan. Jätä ”mäyräkoiran” talutus vasta kisan jälkeen. Aja maltillisesti yleisillä teillä.

Reipasta ja iloista Hankiralli-päivää teille kaikille.

Kalevi Differt
Kilpailunjohtaja

TURVALLISUUSOHJEITA HONG KONG HANKIRALLIN KATSOJILLE

  1. Saavu erikoiskokeelle riittävän ajoissa, jotta löydät hyvän katselupaikan (myös hyvän pysäköintipaikan autollesi).
  2. Katselupaikkaa valitessasi älä sijoitu ulkokaarteisiin äläkä hyppyrien alastulopaikoille; jätä myös turvallisuusväli tiehen (n.5 m). MUISTA: turvallista ulkokaarretta ei ole keksitty.
  3. Sulkuajan alettua liikkuminen erikoiskokeella ajoneuvoilla on EHDOTTOMASTI KIELLETTY.
  4. ÄLÄ KOSKE järjestäjän asettamiin MERKKEIHIN TAI SULKUSIIMOIHIN, äläkä seiso niiden edessä.
  5. Älä käytä tienvarren asukkaiden rakennuksia katselupaikkoina ja muista, että avotulen teko on kielletty.
  6. Noudata järjestyksenvalvojien ohjeita sekä erikoiskokeilla että autoa pysäköidessäsi, sillä heidän tehtävänään on varmistaa yleisön turvallisuus ja reittien aukipysyminen.
  7. Etuautot tarkastavat erikoiskokeet ja niillä olevien toimitsijoiden antamia ohjeita on syytä noudattaa, muussa tapauksessa erikoiskoe saattaa jäädä ajamatta.
  8. Etuautojen vauhti kasvaa mitä lähemmäksi varsinaisia kilpa-autoja tullaan, vaikka äänet eivät kovenisikaan.
  9. Kilpailun jälkeen tiet ovat avoinna yleiselle liikenteelle, älä siis vaaranna muiden tielläliikkujien turvallisuutta turhalla kaahaamisella.
  10. Vastuu kilpailusta on järjestäjän, mutta ohjeiden noudattaminen on yleisön - juuri sinun - vastuullasi. Pahimmassa tapauksessa koko erikoiskoe joudutaan peruuttamaan jonkun “näyttöhalujen” takia.

Hyvää ja turvallista Hankirallia!

Hankirallin turvallisuuspäällikkö

© 2002-2015 Hankiralli-yhdistys ry                                               Webmaster

Hong Kong Tavaratalot